2009. szeptember 26., szombat

szómagyarázat

avagy Umberto Eco és az Activity:

"Vilmos benyúlt kámzsájának elülső, zsebet formázó mellrészébe, s előhalászott onnan valamit, amit utunk során már láttam a kezében s az arcán is. Kétágú villa volt ez a tárgy, olyasformán kiképezve, hogy egy férfiorron (kivált az ő merész sasorrán) jól megmaradjon, úgy, amiként lovas üli meg a lovát vagy madár az ülőkéjét. A villa két ágához pedig, a két szem helyének megfelelően, két ovális fémkarika csatlakozott, s bennük egy-egy, pohár fenekéhez hasonlatosan vastag, mandulaforma üvegdarab. Olvasáshoz Vilmos többnyire a szeme elé tette ezeket az üvegeket, és azt mondta, hogy a segedelmükkel jobban lát, mint amennyire a természete, vagy előrehaladott kora engedné, különösen alkonyattájt."


Kosárfonáson valék ma (vagyis elméleti óra volt). Soroksárra ugye hosszú az út, jó, hogy most kezdtem bele A rózsa nevébe. Mondjuk nem biztos, hogy végig bírom olvasni (600 oldal)...

5 megjegyzés:

Szuromi Tamás írta...

Állítólag azt a regényt direkt úgy írta meg Eco, hogy az első 100 oldal nem annyira jó, de ha azon átrágja magát a nyájas olvasó, akkor jutalomból kap egy jó regényt, de lehet, hogy ez csak mende-monda. Bár én egy elég neves irodalmártól hallottam anno egy órán, s úgy mint amit Eco maga is mondott...

zsuzska néni írta...

Túl vagyok a százon...mmint oldalon:) S talán van remény, hogy még idén elolvasom, mert amúgy izgalmas, a hosszú leírásokat meg ki lehet hagyni.

Szuromi Tamás írta...

ejnye-ejnye. nem hagyjuk ki a hosszú leírásokat ;-)

zsuzska néni írta...

Egy oldalon keresztül írja, hogy milyen szörnyek vannak a falra festve. Na!

Szuromi Tamás írta...

tudom. noha nem olvastam, de ismerem a regényt :-)Ez fontos az atmoszféra-teremtésben ;-)
de úgy olvasod, ahogy akarod
én most úgyis egy néha elég nehezen olvasható könyvet olvasok, szóval át tudom érezni (viszont nekem el kell olvasnom azokat is belőle, amit nem értek, hiszen később fontos lehet...)
no ilyenek...